Örülök, h van ez az oldal, és ahogy olvasom, az itt megnyilatkozóknak már van némi tapasztalatuk a fogyasztói jogok gyakorlásában. Úgy néz ki, én még nagyon kezdő vagyok....
A mi (férjemmel) esetünk egy piros-sárga barkácsáruházban kezdődött Bp-en. Egy benzinmotoros láncfűrészt béreltünk kerti munkára egyik péntek este. Kauciót kellett fizetni, 40e ft-ot, amiből a visszavétel után a kölcsönzési díjjal csökkentett összeg visszajár, azaz 36e Ft. Emellett azért lemásolták a személyinket is, biztos ami tuti alapon...
Egyből adtak is hozza kétféle olajat, amit meg kellett vásárolni. A kis flakon ment a benzinbe (1:50 keverékkel működik a gép) nagy flakon volt a láncolaj. Ezt elmagyarázták szóban, a lánchoz adtak egy kulcsot, ha leesne. Megértettük.
Másnap egész nap használtuk, párszor leesett a lánc, visszaraktuk, közben szépen olajoztunk, majd nap végén egyszercsak leállt. Visszavittük. Mondták oké, elviszik a szervízükbe, addig kaució marad náluk. Mivel van rá garancia, vsz nem minket terhel a javítás költsége. Mondtuk jó, várjuk a hívást. Nem hívtak. Mi hívtuk, mondták két-három hét, amíg a szervíz megjavítja. Na ezen már bepipultam: engem csak az érdekel, mi a baja a gépnek, nem az, mikor lesz jó. Az kiderült már? hát..izé..., majd megkérdezik, visszahívnak. Persze megint nem hívtak. Elegendő telefonálás után megkaptuk a szervíz telefonszámát is, de mire felhívtuk őket, már úgy adták elő, hogy ők már mindent megbeszéltek az áruházzal, és hát sajnos, elvesztettük a kauciót, mert a gép azért romlott el, mert nem volt jó az üzemanyag, nem volt benne olaj. És ez nem garanciális hiba. Mondtam volt olaj, mert adtak hozzá a boltban és bele is öntöttük, olyan arányban ahogy mondták. Akkor biztos az arány volt rossz-volt a válasz. (Hallottam a hangján, hogy közben mosolyog, és élvezi, h ezt a hírt ő közölheti velem...)